Tuesday, February 23, 2010

POST yg mengharukan..

 Salam semua..post kt bawah ni bukan aku yg tulis..tetapi ditulis oleh seseorang yang bergelar "sahabat"..dia tujukan post ni khas untuk aku..tu yg buat aku touching tu...die wat ni time birthday aku pada tanggal 21 Februari 2010..dimana pada tarikh tersebut genaplah umurku 18 tahun. Tidak terlalu tua kan tu?haha..aku saje copy paste kt blog aku...nak share ngn kamu semua...sob3x...silakanlah baca..posted by NUR AS-SYUHADA BINTI AMRAN..
Sabda Rasulullah:
"Kalian tidak akan masuk syurga sebelum kalian beriman,
kalian tidak akan beriman sebelum kalian saling mencintai,
Mahukah kalian aq tunjukkan kepada sesuatu yang apabila kalian kerjakan,
nescaya kalian akan saling mencintai?
Sebarkanlah salam di antara kalian"
ASSALAMUALAIKUM.....



Suatu waktu dahulu, 21 Februari 1992.....
A baby gurl was born...
Err dyer anak bongsu...
Mungkinkah si bongsu ini bakal menjadi penutup yg membanggakan seluruh kerabat???
Heh....hanye dyer saje yg boleh jawab dan Allah saje yg tahu...


Hari ini, 21 Februari 2010....
18 thn da berlalu...
Baby tu da besar dah....
Da cukup besar utk dyer menempuh alam baharu sebagai titik permulaan cita2nya...
Dan dyer akan terus berusaha...aq yakin itu!
Kerana dyer sangat beriltizam untuk itu...
Kerana ramai juga yg melihat kesungguhannya...
Dan pastinya, kerana dyer ialah ....., SITI ZULAIKHA SAIAN...


Heh ika...
Happy Besday ea!
Moge Allah panjangkan umur Ika agar ko dapat berbakti di jalan Allah...
Moge hidup ko sentiase dlm naungan rahmat dan keredaan-Nya.
Moge semua cita2 ko tercapai....esp yg amat ko harap2kan!
I'll be waiting for da very best architect soon...!!
Moge ikatan ukhwah kita kekal selamenye...


*******************


Serba sikit ttg Ika....dari cermin mata aq la...
Ika merupakan antara sahabat yg masuk dlm list, ' KAWAN YG SAYE SAYANG...'(heh,jiwang plak!)
Dyer antara kawan yg rapat ngan aq...lagi2 di saat 2 getir menghadap SPM...
Thanx Ika sbb beri aq sedikit cahaya dlm diam..., dlm kau atau aq x sedar....
ko tetap beri inspirasi pada diri ini...
yez, mungkin ko tak perasan, tp soal hati kan, hanye hati dan naluri saje yg ble rase how nice they feel...


Errr...sambung,
Ika seorang cewek yg sweet juge,ade ciri2 gadis Melayula...(bukan cam aq nih)
Dyer sangat suke gelak...serius, aq takkan ble lupe tone gelak ko!
Maka, mestila dyer jenis gurl yg suke senyum...
Erm, dyer simple saje gayenye....
x terlalu stylish
but...still nice n dyer sangat mementingkan kekemasan...itu pasti!
Oh ya, dyer menang Anugerah Busana Muslimah,kategori Kasual (ini satu bukti yg dyer ni adlh seorang muslimah yg menepati syarakla..) mase Malam Serikandi SBPI Gombak 2009 yg lalu...
Owh....banyak sungguh pujian aq....melambung2 la Ika kt depan pc...(taper....hari nih besday ko!heh)


"huh, it's me...."said ika



ika di kiri...kanan tuh yat...


ika yg kt kanan skali....dr kiri...itu aq n qila






after last paper of spm,psi...ika,aq n husnina





Ok...dalaman plak ,dyer seorang yg x terlalu tegas....
kekadang terasa dyer mungkin seorang yg tidak berapa tetap dgn keputusan dyer...
tp dyer bijak mengatasi perkara tuh....smpai kekadang org tak perasan pown konflik dalamn yg dyer hadapi...(cume aq je le dok ngushar karakter org nih...hoh)
Ika jugak sorang yg sedikit sensitif....sikit saje...
prnh juga dia luah kt aq, jd sbb tu aq ble prasan....
tp tu la, dyer bijak gak menyimpan perasaan makan hati atau laen2...
dan dyer prnh nanges...
tak ingat brape kali, tp yg paling aq ingt mase kes aq berbalah ngan sorang kwn yg len .kt bilik prep...(heh dyer plak yg nangis...)^-^
ika sorang yg jujur....serius dyer mmg tak pndai menipu, cume dyer mampu menyembunyikan sesuatu je la
dan banyak juge rahsier dier aq korek atas sbb tuh...hoho
dan satu lg....ika mungkin seorang yg lampi sket...tp it's cute la...
dan gare2 dyer tamau org ckp camtuh kt dyer, so dyer byk berdiam je klu dyer x tau ttg sesuatu benda...
aq perasan tuh....


Pjg da nih....
conclusion....ika mmg seorang kawan yg aq senangi la...
bez kwn ngan dyer...huhu
kekadang terasa sunyi kalo dyer tade...isk2 hiba plak...
uh...dah la




err ika jgn mara eh dgn statement2 di atas....
statement spesial utk ko...
di detik yg berbahagier nih
hehe...
tader present la...
tp ade wishes card....
itupown terang2 cilok kt intrnt....
tp ini ikhlas pnyer cilok...
huhu utk ko...



nnti copy n paste r kt side sblh blog ko... heh mougek x aq??

SOME WORDS....
"Persahabatan itu ibarat sebuah perjanjian yg dimeterai dalam hati,
tak boleh dibaca....dan tak boleh ditulis...
namun tak akan terpisah dek jarak...
dan tak akan terlerai dek masa...
sekali kita berkawan,
selamanya kita tetap kawan..."







Kepada assyu, terima kasih sgt2 di atas post yg amat bermakna buat aku. Tak sangka kejutan alam siber ni best jugak kan? Haha..thanks 4 being my friend..through the good or the bad..semoga ukhuwah kita berkekalan selamanya...amin..~ ;)

2 comments:

  1. salam ika...
    heh tacing plak~
    tp tibe2 aq tersedar!!
    huh, post nih lg lawa nmpknye bile dipublish kt blog ko hoh, nmpk sgt template aq burok...
    oit, designer, aq nk tuka template r....ade suggestion x?

    ReplyDelete
  2. hahak!
    manade ah..biase je aku rse..
    hey, ori punye lagi cntikla..
    hahah..
    template?aku xreti sgt ah,cume aku rse,..
    wrne memainkan peranan pnting..

    ReplyDelete