Hari ni xde plan ape2..xde kelas memandu..xde janji ngan kawan nk keluar ke..xde. So, cam biase..pgi2 pas smyg subuh, t'tido sekejap memandangkan aku slalu tido lewat..(ape pnye ank dare..) haha. xpe ah.. n dlm kul 9 ke..10 ke..bgun..keje biasa pagi2..basuh pggn, bsuh kain, sidai kain, masak nasi..ala..alah bisa tegal biasa..keje orang perempuan..biasala tu.haha. Kiranya setiap pagi aku duk sorang kat umah itu jela keje aku. Bosan tengok tv, pasang jela lagu dr komputer..smbil wt keje smbil enjoy dengar lagu..harini..kebanyakannya lagu UNIC la aku dengar..full with their story about being a teenage in Islam way..
Hm..pastu..petang uh..mak aku balik..aku time tuh bru terjaga dr tidur kejap..actually, tertido..sebab bosan sangat kot. Ahaha. Tibe-tibe mak aku msuk bilik..
"Jap gi mak nk gi jmpe doktor Hassan.."
Aku yang mmg dh terjage tu.. ckp..
" Nak ikoott!!!"
Mak aku pon ckp..
" Hah..cepat gi semayang Asar kalo nk ikot.."
Daripada aku duk melanguk(ade ke perkataan ni?) kat umah, bek aku ikut.. da lame xikut gi PKNS tuh..
******************************************************
Setibanya aku kat dlm PKNS uh..
' Eh, IRHAMNI!!? '
Oh...baru aku teringat...Irhamni yang sememangnye dikenali ramai kat Integomb as KP n yang jugak kawan sekelas aku keje jadi promoter kat BILLION kat situ..ahahhaaa.aku rse nak tergelak je time uh.. Tengok cam die xde pelanggan time uh. Haha. Lame gak xjumpe die.. Sambil2 tuh, aku jln ngn mak aku naek escalator..die tak perasan aku pon.ahaha. Tibe2 ade satu pasangan suami isteri(rasenyela) yang agak berusia kat depan aku dan mak aku yg tgh naik escalator pandang ke bawah, lalu mereka melambai ke arah Irhamni. ' Oh..mungkin jiran ataupun kawan ayah die kot'. Aku pun pandang ah bwh gak( morgek ).. haha. Dak ni, die xprsan aku ouh. Haha. Xpe ah. Mls ar nk kaco die.. X silap aku..aku dgr pakcik dan makcik dpn aku ckp..
" Macam mak diela..."(diiringi dengan ketawa sedikit, xsilap akula)
Huhu..aku senyap jela. Then, dah smpai kat klinik hemeopathy Hassan tu, aku tggu mak aku kt luar je.. Aku amik kesempatan jap gi kedai buku Syabab. Rindu nk gi sini. Dah lain dah susunan dia.. Dulu kaunter kat hujung sudut. Sekarang, kat tengah sikit, dekat ngan pintu masuk. Mungkin nak memudahkan orang tu tengok customer yang masuk kot..
Aku pn masuk la.. Aku jumpa satu buku ni.. Apa ya tajuknya.. lupala..hiihhi..tapi..aku ade terbaca pasal..
Salah satu ciri perempuan yang dimurkai Allah; adalah PEREMPUAN YANG SOMBONG DAN KASAR..sombong disebabkan KECANTIKAN, KEKAYAAN DAN KETURUNANNYA..
Aku ade baca sikit2..tapi, aku xbrape pandai nak huraikan..tp aku nak kongsi dngan korang semua.. Sememangnya dan seharusnya sifat seseorang perempuan itu lemah lembut dan tidak kasar. Betul kan? Huuhu..sama2lah kita mengambil iktibar..;)
Dan..aku ade jugak bace buku " Cara merawat penyakit hati ".. muka depan buku tu menarik perhatian aku mgkin dsbbkan tajuknya dan tulisan warna merah dan putih. (Ohho..aku memang mudah tertarik dengan warna2 camtu.) dan..aku dapati ada 7 penyakit hati yang perlu dirawat... TAPI.. aku cuma ingat 4 je kot..
Antara penyakit hati;
1. Suka menunjuk-nunjuk
2. Taksub dengan diri sendiri
3. Sombong dan bongkak
4.Dengki
5. ...
6....
7. ...
Minta maaf..apela aku ni..nak bgtau orang, tpi xlengkapla pulak. Nanti, kalau korg tau ape lagi 3 tuh, bole bgtau tak? Kita boleh kongsi sama2 kan? ;) huhu.. sesungguhnya, aku juga manusia biasa yang pelupa dan masih perlu membaiki diri..so, jomla kita saling membantu ok? huhu.
Ok. Lepas tu.. aku nmpk mak n abah dh kat luar klinik tu. Dah habis amik ubatlah tu agaknya. SO, kami pun balik. Alamak, hujan lebatnya!! Sian pulak tengok abah aku terpaksa redah hujan nak gi amik kete.. Lebat tuh.. Pastu abah bawakla kete gi pintu utama PKNS tu.. pastu balikla..huuhuhuh..
K la. misi dah tercapai. Syukran n trimas kerna sudi baca. Oyasuminasai'! Salam.. ;)
salam februari!
ReplyDeleteheh...jumpe irhamni eh???
haha...dyer seyhat kew??
erm tukar topic...ko bace sesedap rase je kew sume buku kt stu...heh
salam.!
ReplyDeletehaha.die "sehat' je ak tgk..
bace sesedap rse?agak ah...
nk cepat oh..
akak kt situ pn xmara..:P