Saturday, August 20, 2011

Diari : Aku mahu jauh dari 'itu'


Bukan hendak sombong
tapi, hanya sekadar mahu menjaga hati
semahu-mahunya ingin menjaga hati ini.
kadang2 tersebut, "a'ah, biase2 je pun tu.."
tapi yang biasa2 tulah sebenarnya pemula kepada yang tak biasa.
Ya Allah, 
aku benar2 ingin jauhkan diri daripada benda itu berlaku lagi.
Jagalah hatiku ini Ya Allah.
Jagalah hatiku ini Ya Allah.
Biarlah mereka memandang aku serendah2nya,
asal Kau tidak memandang aku sehina-hinanya.
Aku mahu terus, dan tetap dalam jalan ini.
Ya Wadud.,Ya wadud.
Wahai Pembolak-balik hatiku,
"thabbit qulubi ala dinik"
perkenankanlah permintaan hambaMu yang sering gusar ini
 

-ikha, 19 ramadhan 1432H

4 comments:

  1. sungguh setuju dgn ckp ika... permulaan kerasnya hati dari satu titik hitam, kan? so, prevention is better dari curing it:)

    selamat mujahadah ika.. kalau saya jatuh, tarik saya bangun kembali ya. jalan ini bukan utk yg manja!

    ReplyDelete
  2. "prevention is better dari curing it"
    setuju !~~^_^

    insyaAllah, same2lah kita tarik menarik agar menjadi tertarik dalam pandangan Rabb. :)

    ReplyDelete
  3. salam mujahadah ikha...smoga sntiasa di bawah lindungan dan rahmat Allah

    ReplyDelete
  4. salam mujahadah juga buat ily:)
    wa enti kaman...selamat meneruskan perjuangan ramadhan~!!

    ReplyDelete