Friday, October 29, 2010

Jaulah ke Kaherah..

salam kasih sayang kerana Allah..
selamat sudah kelas untuk minggu ni...
yeah,esok cuti..tpi, nampaknya setiap mase yang kosong itu lebih baik diisikan dengan perkara bermanfaat kan?
insyaAllah,esok aku akan beriadah ngan kwn2, makan2 kat umah senior, pastu....SANTAI BERSAMA FLOOR 8..hahaha...only floor 8 di sutuh..ecece..nak test2 dulu..share2 mknn, smbil tgk bintang...wahhh~~~~ ^^

eh,sebenarnye dah lame dah nak cite..
minggu lepas, iaitu pada tarikh 21okt 2010,
selamat sudah aku menamatkan jaulah ke kaherah...
alhamdulillahhhhh...~~dapat jugak aku menyaksikan sendiri dengan sepasang mata ciptaan Allah untuk melihat bukti kekuasaanNya di bumi kaherah tersebut...
Piramid Giza yang sebelum ni hanya dapat dilihat di buku sejarah f4 or dalam tv, alhamdulillah dpat tengok besar mane batu2 yang tersusun tu....mmg sukar jugak nak gmbarkan betapa susahnya nak membina piramid tu tnpa wujudnya alat2 yang canggih pade mase dulu..besar mmg sgt besar, tapi besar lagi kekuasaan Allah..

diselitkan jugak gamba2 mase aku berjaulah..eheh, suke letak gmbo2 dlm blog ni..

 itu die piramid..dapat la amik gmba 3 piramid sekali..sbb time ni aku ngn 2org kwn tgh sesat cari jalan nak gi bas..tersilap tmpt nak berkumpull..so, mmg kami paling lmbt aahh..kitorg gelar diri kitorg, 3budak masalah..haha, dah aa ngan PKB skali tuh..mmg rase b'salah gak aa sbb melambatkan mase diorg..hmm..,,khilaf kami..maaf ye!^^'
 "yeay, itu dia piramid..~''
eheh,mcm tah pape je gmbo ni,thanks kepade shafira sbb amikkan..dlm keadaan berangin2 pasir tu, susah gak aa nak jalan smbil bukak mate..spek itam ade, tp spek tu murah,taku merosakkan mate kalu pakai, sbb die xhalang light yg berbahaya,(ni syafiqah yg gitau)huhu,,demi utk jage mate, aku jalan dengan mate tertutp je la..haha, tutup gune tgnla..bukan pejam mate..


segan ahh gmba ni sebenanye,,,tp cume nak tunjuk yg jari telunjuk aku dh smpai kat puncak piramid tu.
"ecece,bajet je ika ni.."






ni baru satu tempat je..ade lagi sebenarnye...kitorg gi Qal'ah Salahuddin Al-Ayubi..ARMA, masjid 4mazhab..(tgk dr dlm bas)...suk el-khalili(tempat beli belah..pergh,byk abaya lawa2..dapatla beli satu..)..
gmba tak byk dlm hp..byk kat kwn2nye kamera..xsempat nak amik lagi,yela kan, ble balik je, sume lepak ats katil,tido...huhu..
so.itulah secare ringkas jaulah aku ke kaherah..
alhamdulillah..terima kasih Allah krana beri aku peluang untuk melihat bumi mesir ni..

huhu,
ngantok sudah,,
buku tepi lappy je ni..tp xbukak2..mybe sbb esk cuti kot..jadi rse macam nak tido terus je..
tp dsbbkan tadi dah makan byk, tunggu smpai mknn betul2 digest dululah..
k,insyaAllah..jumpe lagi....

*p/s: untuk keluarga, sahabat2 yang dirindui...doakan ika sukses di sini..doakan supaya senang belajar,cepat faham,dan senang ingat..sedang dalam proses utk menguatkan ingatan...insyaAllahh.....tak dpt nak gmbarkan macam mane rindunye kat smua org nih!!


No comments:

Post a Comment