Saturday, February 25, 2012

RetroIRELAND: pengakhiran ini adalah satu permulaan. :)


carilah kereta api cinta itu. -fonta,Cork



"Kalau Allah mmg takdirkan kita jumpa satu hari nanti, insyaAllah, akan jumpa juga,." kata kak Dayah.

Air mata ini nak keluar juga nampaknya.
Tiba-tiba.
Walhal tadi taklah rasa apa-apa. Steady je.

Ku temu pula dengan Kak Seha..dakap ukhti penuh erat.

"akak byk sgt tersentuh hati dengan awak tau..."

Lagilah air mata ini 'tersembur-sembur' keluar.
Apatah lagi mmg diri ini sendiri juga byk tersentuh hati dengan Kak Seha.
Subhanallah.
Kagum dengan hammasah dia.
Walaupun baru beberapa tahun melangkah.

Hebatkan kasih sayang Allah tu?
Sungguh, diri ini tak mahu ketinggalan kereta api cinta itu.

to all sisters in Ireland,
jazakumullahukhairan katheera..
banyak sangat benda baru yang dapat n belajar.
Jaulah cinta pertama ini, semangatnya, harapnya kekal dan meningkat dari hari ke hari,
atas dasar aqidah dan iman.
insyaAllah.

 " 50:31-34
Bismillahirrahmanirrahim..
Dia. Menyebarkan cintaNya.
Ar-Rahman.
Al-Wadud.
Percikan kasih sayangNya.
Terasa. Kan?
Indah sekali.
Mahu sampai syurga.
Pertemuan ini hanya permulaan. 
Yakin.
Pertemuan seterusnya.
Takdir.
Tidak pernah sia-sia.
Doa.
Sama-sama ya?

Moga terus GAGAh,
Moga terus TABAH,
Moga terus SABAR,
Moga terus IHSAN,
untuk melalui jalan yang panjang,
jalan, untuk melihat wajahNya,
untuk redha, rahmat ALLAH.

Yok, sama-sama, selalu pasak dalam hati,
agar segalanya dilakukan
hanya kerana Allah,
dengan Allah,
bersama Allah.

kamu istimewa di hati saye,
-seha- RCSI
Dublin Bus no 747
5.33pm
23/2/2012 "

stephen's green park, dublin


" manusia ini, jika hati dan dirinya sentiasa mahukan kebaikan dunia dan akhirat, dan dia sentiasa berdoa untuk itu, insyaAllah, Dia Yang Maha Mengasihani pasti akan menunjukkan jalanNya. Berdoalah ya, ke mana sahaja pun awak melangkah.

Buat jiwa yang sentiasa hammasah, moga terus istiqamah.

With love,
hidayahborhanudin
dublin 20022012"

No comments:

Post a Comment