Thursday, November 18, 2010

Pabila takbir raya berkumandang..


Salam kasih sayang kerana Allah..
dan Salam Aidiladha..
Buat kali pertamanya beraya di perantauan.
ade jugak rase sebak di hati ni..
mula2 macam rasa biase2 je, lame2...baru perasan yang skang ni kat negara orang..
Selalu terfikir, mak abah tengah wat apela kat umah..
selalunye mmg raye aidiladha ni smbut biasa2 je kat umah berbanding raya..
tapi, yang biase2 tula yang buat kte kat perantauan ni teringat2 kat sana..
Malam raye selalunye kakak dgn mak masak lodeh ngan ayam masak kicap..
tu pun dah cukup sedap lah tuh....alangkah seronoknye kalo dapat rase..~~
bestnya kalau ada kat rumah sekarang ni,..
bestnya kalau dapat hirup lodeh sekarang ni..
bestnye kan kalau dapat ratah ayam masak kicap tu...

hmm,
memangla best kalau kita masih dapat merasai suasana tu..

TAPI,
insyaAllah, Allah takdirkan kita kat sini bukan dengan tujuan yang sia2..
kita ada kat sini bukan ter'ada' kat sini...

 THERE IS NO SUCH THING AS 'COINCIDENCE'

tapi ditakdirkan Allah dengan tujuan yang insyaAllah baik untuk kita jika kita berusaha..
dengan keadaan yang jauh dari keluarga buat kita lebih tabah, berdikari menguruskan hal sendiri, dan yang paling penting......UKHWAH dengan kawan2 n senior2 ibarat satu family lebih erat...hm..
itulah ape yg aku rase kat sini..
pernah satu hari aku terjumpa kembali senior dari cairo yang pernah aku jumpa di Malaysia di Alex, 
rase sebak2 tibe2 dtg...entahla..walhal, baru 2,3 kali jumpa..nak dikatakan rase 'uhibbuki fillah' tu mmg sgt2 rase lah mase tu smpai nak nangis sbb lame xjumpe then tbe2 terjumpa..
Thanks to Allah...for such wonderful feeling..
kadang2,
terfikir jugak...
insyaAllah, 6 thn aku akan berada di sini..
ape yang sepatutnya aku jadikan sebagai priority?
sure2lah STUDY sbb itu tujuan utama aku dihantar..
tapi, xkan semata2 tu.
kalau boleh, aku nak start dari sekarang mencari..
sebenar2 keutamaan aku..
MENCARI REDHA ALLAH?
betul..tapi, 
adakah cara aku betul?
bantulah aku Ya Allah,
jauhkanlah aku dari terlalai,
mudahkanlah aku untuk membuat kebaikan,
dan mudahkanlah juga aku untuk menyampaikan kebaikan..
bantulah aku mecari cintaMU,,,
bantulah aku dalam misicariCINTA .

untuk abah, mak, kakak, kak ct, maidi, hanis, abg azim, abg hasrul..
tggu ika balik raye ekk..
jage kesihatan baik2..jgn lupe kat ika yang sentiasa ingat kat smua org  kat sana,,
(adush,touching pulak dah)
walaupun selalu contact, tapi rase mcm tak cukup..n kadang2 tak terluah ape yang sepatutnye nak cakap..
huhu..itulah ikha yang sebenarnye...esp ngn mak ngn abah..ble dh jauh2 ni lahhh..baru rse nak ckp ika syg sgt2 kat mak ngn abah....ego membatasi diri...bilelah nak berubah...huhu...
(entah mak ngn abah bace ke x blog ika nih)..

buat kawan2,
erk, nak sebut semua takut panjang sngat blog ni pulak,
buat ex-skk, ex-smk saujana impian, ex-integomb...
selamat hari raya aidiladha...~~!!
jgn risau..insyaAllah smue kenangan masih tersemat di hati nii..huhu..
doakan kejayaan kitorg kat sini...ade gak ex-skk kat sini, Nadrah...terkejut jugak ble jumpe..
ex-saujana impian pun ade, Hanis Nasyitah n Aeishah Khidir, n ex-integomb lagi laa ramai... Ika, Nabilah Yunus, Jannnah, Aeishah, Hanim, Irham, Wafiu, Megat, Syukri Dollah, Hafi, Asyraf..(ni baru alex..) kat cairo pulak..err..Assyuhada, Hidayati, Afiq Zharif, Ain Ali, Hafidzah, Hasif, Naufal, Aqilah Razali..kay Jordan pulak..Amira Dardiri n Izzati Rahim...
Doakan kami smua berjaya dalam perjuangan di perantauan..
Salam sayang dari kami untuk smua di Malaysia..hehe.

Alhamdulillah,
dapat jugak buat post mase raye ni..
dapat jugak online nak melepaskan rindu tgk fb(HUHA)..

InsyaAllah.,
jumpa lagi di coretan seterusnya...
RABBUNA YUSAHHIL..

Allahuakbar..Allahuakbar...Allahuakbar..
Lailahaillahuallahuakbar..


1 comment:

  1. I miss and at the same time very proud of your high self-esteem and courage to keep struggling for HIS love ....

    ReplyDelete