Friday, June 18, 2010

my recent coretan..

salam...
yuhhuu..
ape khabar blog ku yang tercinte ni??
harap2 sihat..
alashan, ana bikhair giddan giddan..;)

alhamdulillah, sejak due menjak tige menjak ni...
dah leh cakap sikit2 arab fushah+ammiah..
best tak terkate..walaupun kekok..
masih banyak kelemahan...
ape2pun, kalo nak berjaya, xleh putus asa, ye x??

syudda hellak...
arab mafish ziyyaha..
hahaa..betul ke ape aku cakap ni...
meh aku translate,..

syudda hellak : kuatkan azam
mafish ziyyaha : the best

so, aku rse blaja bahasa arab tersgtlah byk faedahnya..
terutama skali kalo nak memahami Al-Quran..
tp ilmu tafsir kene jugak blaja tkut tersalah tafsir ayat..
huahua...
actually byk bende lagi nak cite sejak aku dok kat kuantan ni..pergh..
ni la first time aku rse x homesick langsung duk jauh dr umah..
yela kan, dh semakin dewasa agknye..(agknye?)
huhu..

skang aku duk rumah baru kat Alam Perdana Bandar Indera Mahkota Kuantan..
alhamdulillah..kat sini segala kelengkapan rumah mencukupi..
AIR?? insyaAllah fi dai'man...
cuma tiap2 kali balik dr kolej aku terpakse jalan sejauh 500meter(kot) untuk smpai umah..
xpe ah..pagi2 exercise, petang2 pon exercise gak ar..
satu umah kitorg duk 14org...untuk pempuan ade 2 rumah...
kire nak kate pack tu..xdela sgt..ok je aku rse..

ok cite lain plak..
aku bru blik dr kursus BTN..
mulenye nk wt kat Hutan Jerangkang..
last2, wat kat Taman Pertanian Pahang yang terletak sejengkal je dr umah kitorg..
huhuhu...nk tido dlm bas pun xsmpt..5minit je dh smpai..huhuhu..
BTN ni kirenye sbgai asas je sbb ni BTN Kolej Shahputra..
so, kitorg akan pergi BTN under MARA punye skali ngn bdk2 Cherating, KTT, n Intec...
oklah tu..kat BTN lagi satu ni la kene betul2, kalo x, xleh fly...
xtau la mcm mane prosesnya..

nak crite pasal BTN, aku rse nk crite skrang rse cm dh basi pulak..
sbb BTN tu minggu lepas..malas lak nk cite..
cume effect BTn ni, aku demam,selesema n batuk..truk gak r dr biase2..
skg ni pn still lg..dmm dah tak la..
ok la tu..ok la skit..alhamdulillah...
xpe...bak kate kwn aku..lagi 6 minggu je aku kat sini..
BUT,.....
pastu cuti sebulan untuk puase then fly..
xke mase tu terlalu singkat????
argh..puas aku pikirkan macam mane ngan aku kat sane nnti..
makin pikir, makin homesick pulak aku..
nak balik! nak balik! aduiyy..
ape2pun...
Allah dh kata,

" nekadlah dgn azam, dan bertawakallah kepada Allah"...

insyaAllah..aku tak kan berpatah balik atau menyesali dengan ape yang aku dh lakukan..
insyaAllah..aku akn berusaha b'sngguh2..demi mencapai keredhaanNya..
doakanlah kejayan kami semua yang bakal2 berjuang di sana..
aku sendiri, masih banyak ilmu yang belum aku ketahui,
rse macam ketinggalan berbanding kwn2 aku yg lain..
izan, aku cube utk tidak hanya mengetahui perihal perubatan bahkan perihal2 kemaslahatan yang berlaku dalam masyarakat ite harini..insyaAllah..

and...
aku mintak maaf kat smua kawan2 sbb skarang ni jarang contact..
almaklumlah..jauh dr internet..laptop pn xde lagi..hp pulak kreditnya selalukehabisan deh..
skrg ni fikir nak jimat je..
sbb takut terlalu boros...lagi2 aku ni mmg rambang mata bila nmpk brg2 yang aku suke..huhuh...

oklah..dh nak abis mase aku kat cc ni..
salam syg buat smua ahli keluarga aku kat Kajang!!
n tentunye kepade kawan2 aku!!!!!
ukhwah fillah abdan abada..

P/S: bacela buku sinergi!!!! insyaAllah, korg akan terasa syg kat sahabat korg...



4 comments:

  1. salam..ikha!!!..isyytaQQ ilaik..
    jmpe dak intec??sape???[smngtnyer..]
    pstinya bukan aq...huhu...
    ikha..btolla...as you said...
    mmg best!!! lme kot aq bce...
    aq gne 3 mggu utk habeskan...
    dan aq bru pham 'uhibbukum fillah' lps bce novel sinergi ni...
    syukran li anti..ala kulli syai'!!

    ReplyDelete
  2. salam alaik, ikha.. =)
    wah, dah pndai ckp arab ea?
    bgus2.. truskn la ye pjuangn awk..
    harap awk dpt capai ape yg awk maukn..
    dan..
    tabah mhadapi ujianNYA yg bakal dtg ya.. ^.^

    ReplyDelete
  3. salam ika!!!!!
    ngeee.aq bru dpt on9 ari nie....
    jeleznye....ammi aq tak bagus lagi cam ko... tape2...nnti aq try pelan2...
    eheh...da besa la sgt tue??
    huhu yep2...sinergi bez...aq sayang ko!!!

    ReplyDelete
  4. to izzati: salam..!! hehe.. kan aku dh ckp sinergi tu best!!..hehe..jumpe dak intec??x...belum agi..tunggu btn nanti..wah2, ckp arb ngn aku lak..aku xdela hebat sgt..hehe..k2, syukran jiddan2 burdhoh..bahibbik!

    to wan anis: salam...hehee...trimass byk2...awk pon same gak...truskan perjuangan dlm ape2 yg awk buat k..doakan kejayaan kite bersame..;))bahibbik!

    to asyyu!!: heh, kau tau je aku hrpkan org komen post ni..bgus2..dh 3 komentar dh ni..;)) xpe,,aku xdela terrer sgt nk ckp ammi ni..terkontang-kanting lagi ni..budak laki lgi terrer kot...yeah! sinergi best..goodluck in ur hafalan k..bahibbik!!

    ReplyDelete